Acum un an abia indrazneam sa ies din casa. La cateva zile dupa ce am despachetat si mutat si sters praf, podele, geamuri s-au taiat unii langa benzinaria de alaturi. Acum parca nimic nu s-ar fi intamplat. Mama in fiecare seara imi amintea cum sa nu ies din casa dupa lasarea serii ca nu se stie cine unde cum pandeste. Acum totul e uitat.

Acum un an nu indrazneam sa merg cu metroul. Era o masinarie a viitorului care nu-mi convenea deloc. Era o necunoscatorie pe care nu o voiam dezbracata in fata mea. Ma rataceam, mi se parea imposibil sa schimb de pe o linie pe alta, nu stiam pe care usa sa cobor, pe care scari sa urc si pe ce iesire sa ies.

Acum un an mergeam repede la ratb sa nu cumva sa-l pierd, acum merg lejer. Eh, trece asta? Mai vine si altul, nu-i bai.

Acum un an, draga de mine nu stia ca pentru a ajunge la facultate e mai convenabil, mult mai convenabil, sa cobor la Lahovari si nu la Romana, pentru ca e bucla aia interminabila si aglomerata mereu. Nu, nene, eu stiam ca la Romana, apai la Romana. Si mereu cand coboram mergeam inspre ASE. Vedeam ca nu dau de ce trebuie, intrebam pe nenea de la chioscul de ziare directia spre Universitate. In partea ailalta, domnisoara. Si uite asa, zi de zi, dimineata de dimineata timp de aproximativ o luna, eu cu nenea de la ziare ne-am cunoscut. Mergeam in directia gresita, dadeam cu ochiii de el, radeam si ma intorceam. Apoi am vazut eu antena, aia de sus de pe ASE si dupa ce mergeam inspre ea, ma intorceam cu un ranjet tamp pe bot. Esti o fraierica, R!

Acum un an, iubita mea mama mi-a scos de pe net harta metrourilor, dar mai ales o lista cu statiile care sunt de la mine pana la Romana. Si inapoi, ca nu corespund numele si sa nu moara copilu de inima ca s-a pierdut in jungla de asfalt. Eram cu hartiuta in portofel, tragand cu ochiul din cand in cand sa vad daca merge ratb-ul bine :). Eram fara casti, cu urechile ciulite. Am cam stat asa o periodicica-not- de timp. Ma simteam atat de superioara cand vreun compatriot ma intreba, asta merge la statia x? si eu raspundeam da au ba. Uneori dadeam din umeri rosind ca nu stiu.

La metrou, dupa ce am indraznit sa cutreier subpamanteanul cu el, cand ajungeam la statia corespunzatoare pentru Home, nu ieseam pe partea care trebuie. Bine, amandoua erau bune, numai ca una e cu un ratb care vine din jum in jum de ora si cealalta e cu un troleibuz care e din 10 in 10 minute. Bineinteles ca un semestru si un sfert eu am circulat pe partea ciudata a iesirii de la metrou, si de fiecare data asteptam un secol jumate pentru ca niciodata nu il prindeam in statie sau aproape pe nemernicul de ratb. Apoi lumea mi-a fost luminata de G. Si mergand pe jos pe strada cu troleibuzul fac mai putin decat pe partea cealalta.

Acum, ca de inceput de an, m-am cinstit cu primul abonament la metrou. Nu de alta, dar am inceput si eu, ca si orice alt provincial, sa iubesc metroul. It was about time…

Nu s-au schimbat multe fata de liceu. Drumul tot singura il parcurg, nu-mi place compania oamenilor in mijlocul de transport. Nu-mi place sa vorbesc dimineata, nu-mi place sa vorbesc la telefon, nu-mi place sa zambesc. Dimineata. Doar eu cu, ocazional, cursuri si cu, mereu, castile albastre bine infipte in urechi.

Un sfat de la provinciala de mine pentru toti astia care aveti o gura cat o sura in mijlocul de transport in comun. Mai taci dracu’! Nimeni nu vrea sa stie ce vorbesti tu la telefon, nimeni nu vrea sa stie cine cu cine se linge pe palierul stang sau cine ce idiotenie a mai facut, ce nota proasta, ce profesor idiot ce.. draci baltati! Ma-ta-n pipota de nesimtit!

Da, mi-a revenit tupeul. Cuceresc incet, incet Bucurestiul. Probleme?

Lasă un răspuns

