Cine a zis ca spalatul rufelor este o treaba pe care s-o faca femeia? Arata-mi tu pe ala sa-i dau una peste fata. Si ceafa. Simultan.

Imi aduc aminte cand eram mica si alergam din camera in camera in cautare de ceva. Ceva sa ma joc, ceva sa fac, ceva cu care sa-mi ocup timpul. In baie, poc, fleosc, fleosc. Poc, fleosc fleosc. Deschid usa, de fapt, o crap doar, baia e mica, mamaie nu asa de mica, iar cada e pusa aiurea. O vad aplecata, luptandu-se la propriu cu rufele. Fascinata, am stat putin si m-am uitat cu ce forta si repeziciune le poate spala, le bate, le freaca, le arunca in aer si le baga iar in apa, le limpezeste, le stoarce. Uneori cand o durea prea tare spatele, punea un gratar peste cada si o copaie peste gratar ca sa nu mai stea asa aplecata. Si iar, poc, fleosc, fleosc. Poc, fleosc fleosc.

Spala cu detergent, cu sapun de casa, cu ce se mai spala pe atunci. Cand termina, si asta nu se intampla repede pentru ca avea cam mult de lucru, avea mainile albe de la atata frecat, de la atata Ace. Cu buricul degetelor de peste, incretite de la atata apa, cu degetele durand-o de la atata ridicat, cu carnea jupuita pe langa unghii de la frecat. Cu spatele facut bucatele de la greutate, de la efort. Cu respiratia taiata. Mirosind a clor.

Acum ca avem masini de spalat nu ne mai gandim cum era sa speli un pulover gros de lana, pantaloni de lana, costumul barbatului, lenjerii de pat, paturi, plapumi. Cum umpleai cada, le spalai pe alea mai deschise la culoare, le storceai , le puneai de-o parte. Apoi in aceeasi apa le spalai si pe alea inchise la culoare. Cine avea bani de atata apa atunci? Omul era econom.

Acum, efortul e doar de la cosul de rufe pana la gura masinii. Inchizi usa, rotesti pana la programul dorit si apesi 2 butoane. Si incepe si le face ce le face de ti le lasa si pe jumatate uscate.

Azi am avut si eu de spalat 3 pulovere. Si a fost chin. Mi-au tremurat mainile, m-a durut spalete de zici ca am mers o saptamana cocarjata. La stors nici nu s-a pus problema. Durere mare. Mi-au picat iar in lighean, ia-le fato la rand din nou ca doar le semi-storsesesi o data. A doua sa fie cu noroc. Mi-am adus aminte de mamaia atunci cand mi-am privit buricul degetelor ca de peste. Incretite, albe.

Dupa ce am terminat eu a trebuit sa ma intind in pat,

Dupa ce termina ea, inca avea puterea sa se joace cu mine Ga Ga, Ga, Gadi Gadi Gadi!

 

Lasă un răspuns

