Am avut atatea tentative de a incepe un articol despre cum a fost vara mea ca deja nu mai e amuzant sa incerc sa scriu. Nu gasesc cuvinte, nu pot sa exprim ceea ce a fost. Nu te pot face sa simti macar putin din ceea ce eu am simtit in aceste 3 luni. Probabil pentru ca a fost ceva cu totul nou pentru mine , probabil ca.. nu stiu. O sa incerc.

Drumul spre America? Peripetii si oboseala. Cronica.

Sa zbori 14-15 ore nu-i de colea. Da, stai in scaun si te relaxezi. Daca tu te poti relaxa pe blestematele alea de scaune care se dau pe spate doar 1 cm si cica poti sa dormi pe ele? Pai bine ma, noi vrem sa trimitem oameni pe Marte, dar n-avem confort in avioane? Pai cum vine treaba asta?

Da, a fost cea mai tare experienta din viata mea! Da, am muncit pe rupte pe bani putini. Am ajutat si am fost ajutata. Am facut oamenii sa zambeasca atunci cand erau tristi, am zbierat cu ei cand erau nervosi. Si ei cu mine. S-au format legaturi care, poate ca nu vor tine in timp, insa in sufletul meu nu au cum sa dispara. Oamenii pe care i-am intalnit sunt mult prea frumosi ca sa ii pot uita.

Da, a fost greu departe de familie, da, mi-a fost dor de mancarea de aici, insa am avut mica noastra Romanie acolo. Nu am uitat limba, nu ne-am luat fite in cap, nu ne-am schimbat. Doar am venit acasa cu o alta perspectiva. Despre cum ar trebui sa fie lucrurile, despre cum ar trebui sa mearga treburile, despre cum se poate si altfel.

Este adevarat ca nu m-am dus acolo cu gandul sa vin acasa cu multi bani, este adevarat ca am avut norocul sa nu fac imprumut, deci nu am plans tare la sfarsit. Pentru ca banii nu s-or facut asa cum ni s-a promis si nici asa cum ar fi trebuit sau cum ne-am asteptat. Eu nu zic acum ca nu se fac bani cu Work and Travel, eu zic ca daca vrei sa iti incerci norocul in lumea noua trebuie sa te orientezi bine-nu ca mine-. Pentru ca am intalnit oameni care au muncit in alte locatii si au facut de 4 ori banii pe care i-au dat. Deci se si poate. Insa fii atent tare de tot unde alegi sa te duci.

Pe de alta parte, daca nu esti un om cu capu pe umeri, ci o pipita subtirica de nu se apleaca sa culeaga o scama, nu te duce nenica, nu-i de tine. Daca vrei doar sa vezi America, nu te duce cu programul asta pentru ca vei avea un soc. Se munceste nene. De dimineata pana seara, pe bani putini, ca o sluga. Nu poti tu comenta ca lucrul x nu este in fisa postului tau. Pentru ca daca managerul zice „Fa aia”, apai o s-o faci. Prost, bine, o s-o faci. Si o sa plangi. Mult.

Pentru ca tu nu vrei aici, pentru ca nu iti place aici. Pentru ca vrei la mami si pentru ca ti se pare murdar. Pentru ca intr-o camera o sa stati 4 si o sa aveti o singura baie. Mica si inghesuita de nu ai loc nici sa te invartesti in ea si sa strigi in oglinda „Bloody Mary”. Pentru ca nimeni nu-ti va face supa de galusti si pentru ca supele la ei sunt doar creme. Pentru ca o sa ai impresia ca totul este scarbos si ca va trebui sa mai cumperi un bilet de avion in plus doar pentru a fi sigura a inca mai incapi in avion de grasa ce te vei intoarce. Daca nu esti pregatita sufleteste pentru acel „altceva” pe care oamenii il cauta atunci cand se duc in alte parti, nu alege sa te duci. Programul pana la urma se numeste WORK si abia apoi vine si TRAVELul care, il vei face doar daca vei avea cu ce-pesos, baby! mucho pesos!

Deci daca esti fata cu mintea deschisa si cauti si altceva decat a fi purtata in puf, da! Du-te ca se merita! O sa cunosti multi oameni interesanti, o sa culegi cate ceva de la fiecare. Mai bune, mai rele, acum fiecare cu ce poate culege. Depinde doar de tine.

Ceea ce pot spune eu este ca, pentru mine s-a meritat! Ma simt diferita. Ma simt bine. Ma simt cumva schimbata, cumva cu un bagaj in plus. Si nu ma refer la faptul ca am plecat cu un bagaj mititel si am venit cu 2 nu prea mititele 🙂

Nu am terminat de scris. Va urma…

Grivie-SUA-Work and Travel

Grivie-SUA-Work and Travel 2

Lasă un răspuns

