Overall, oamenii or fost minunati.

Ma uitam peste mesajele date mamei si vad cat de fericita eram pentru oamenii pe care ii intalneam. Oamenii cu care lucram au fost minunati. managerii, mai putin. Daca sunt pe acelasi nivel cu tine, te ajuta si te fac sa zambesti, insa daca sunt , fie si cu o singura treapta mai sus, vei simti asta. Vor fi foarte determinati sa iti arate asta. Nu toti, totusi.

Am avut ocazia sa lucrez cu bulgari, macedoneni, jamaicani, americani din toate colturile Americii, mexicani, indieni, filipinezi. Toti au lasat macar un zambet in sufletul meu. Toata lumea vorbea in engleza acolo, insa atunci cand farfuriile ardeau si deja degetele iti erau bandajate, fiecare incepea sa injure in propria limba. Si era al naibii de amuzant si o babilonie totala. Cand vorbeau intre ei, Jose si Andre, vorbeau in spaniola crezand ca nu multi vor intelege. Le mai dadeam peste nas cu care o injuratura sau cate un cuvant in spaniola. Si se amuzau si ei copios.

Lucram in echipa. Fie ca erai host, busser sau server. Cook in line 1, 2 sau 3. Daca aveam nevoie de o pauza de hranit plamanii, spuneam hostului sa nu ne mai puna oameni la masa timp de 5-10 minute, rugam un server sa se uite la mesele deja avute si fugeai. Daca aveam nevoie de refill la masa x, rugam busserul sa o faca pentru noi. Cand aveam atat de multa mancare de dus la mesele mari(uneori de 15-20 de oamneni) si aveam o tava imensa in 3 etaje si inca una,si inca una, rugam un coleg sa ne fie fallow. Si erau. Fara sa ezite si fara sa ceara nimic la schimb. Tipai in bucatarie si cineva intotdeauna se gasea sa te ajute. Atunci cand puneai o comanda gresita, alergai repede la bucatari si modificai cu pixul pe foaia tiparita frumos si ca sa nu se supere, le aduceai bauturi reci ca sa se mai racoreasca. Si le zambeai frumos.

Am servit o multime de oameni. Cu cerinte diferite, cu zambete diferite, cu moduri diferite de a se purta cu chelnerul lor. Unii mai frumos, altii mai… foarte putin frumos. Eu nu inteleg cum te poti purta urat cu chelnerul tau. Omul ala iti poate scuipa in mancare. Se poate duce la baie si intentionat sa nu se spele pe maini si sa-si dreaga degetul prin supa ta. Adica, gandeste-te putin inainte de a te purta cu chelnerul tau urat. Insa cei mai multi oameni au fost superbi. Da, cu unii vorbeam mult, cu altii, doar ma uitam unde puneau degetul pe meniu pentru a stii ce vor. Da, am gresit comenzi, da, am uitat sa pun painea pentru salata si biscuitii pentru tortilla soup. Nu am facut totul perfect, insa am incercat. Acu ca sa nu mai fiu modeste, spre sfarsit chiar am facut totul perfect. Dupa ce te obisnuiesti ti se pare firesc totul si merge mult mai bine. Insa cand totul merge perfect, trebuie sa pleci, ca doar asa e viata., Cand totul este perfect, face ea ce face si te darama 🙂

Americanii habar nu au de Romania. Nu numai ca nu stiu unde e, nu stiu nici macar ca exista. Cred ca noi suntem romani din Roma, Italia. Dintre cei pe care i-am servit, cei mai multi stiau de Nadia, mai putini de Dracula. In mare, majoritatea nu stiau unde e sau ca exista aceasta tara. Le-am explicat eu, au vazut ca romanii sunt faini, am incercat sa las o impresie cat mai buna. Doar un nene, dupa ce a auzit ca sunt din Romania a zis ca stie ca noi suntem foarte prietenosi si politicosi. Iar la sfarsit mi-a lasat un bacsis frumos. Sa inteleg ca am mai adus o contributie la parerea dumnealui.

Am servit romani nestiind ca sunt romani. Am descoperit dupa ce m-au lasat sa ma chinui sa raspund la toate intrebarile lor despre mancare in engleza ca apoi sa-mi spuna „Multumesc”. Fiecare era plecat de mult din Romania, erau stabiliti acolo si fara nici un gand de a se intoarce vreodata. Si ii inteleg.

Am fost mai mult decat placut surprinsa vazand batranei, oameni trecuti de 50 de ani care veneau in Canion sa se plimbe, sa se relaxeze, sa se bucure de compania celuilalt. Ei erau cei care nu aveau telefoanele pe masa si care, chiar purtau conversatii si se simteau bine atunci cand mancau. Si erau fericiti. Puteai vedea asta pe chipul lor, ridurile fiind singurele care tradau grijile pe care si ei le aveau, insa le lasasera acasa. Nu sunt ca batraneii nostrii, mereu incruntati si suparati pe viata. Femeile sunt ingrijite, se imbraca in culori vii, nu doar in negru si maro.

Am vazut o familie fericita. Sincer, cea mai fericita familie pe care am vazut-o in viata mea, era ca desprinsa din filme. Erau tineri, cu 2 fetite micute si cu un bebe. Era o armonie totala. Taticul colora cu una din fete, mamica vorbea cu cealalta si ii dadea micutului de mancare. Nu erau incruntati, nu tipau la copii, acestia nu plangeau. Totul era perfect in viata lor. Erau acolo sa se simta bine si sa se bucure unii de altii.

Nimic nu imi facea ziua mai frumoasa decat un mesaj lasat pe nota de plata cu „Thank you!” sau „Excellent service, thand you, Roxanne!”. Unii imi spuneau asta inainte sa plece, insa aveam zile in care eram asa de ocupata incat nu aveam timp sa-mi iau la revedere de la musafirii mei. Eu am incercat sa le ofer tot ce am putut si majoritatea au vazut asta. I want to thank you all! Even if you treated me right or not.

Recitind ce am scris mai sus, vad ca nu pot cuprinde nici macar o mica particica despre experienta mea cu oamenii de acolo. Poate pentru ca am cunoscut prea multa lume si pentru ca ar dori sa scriu despre fiecare cate ceva. Daca nu treci printr-o experienta asemanatoare nu poti intelege cat de greu este sa scrii despre 3 luni intregi de peripetii si despre cum fiecare dintre ei si-au lasat amprenta asupra ta. Si despre cum, nu trece seara in care sa nu iti treaca prin minte macar o amintire… Uneori este chiar dureros…Insa zambesti si te duci la culcare pentru ca dimineata ai facultate.

Lasă un răspuns

