Grivie-Vacanta in familie

Varsta dintre 20 si 30 de ani este cea mai pacatoasa. Ai impresia ca numai tu stii ce e bine pentru tine; ori te axezi prea mult pe studiu si uiti de restul lucrurilor, ori te indragostesti in fiecare luna de altcineva sau altceva si uiti de partea practica a vietii. E perioada in care nu prea mai vrei sa stai cu familia ta, unde prietenii si mai ales iubirea sunt pe primul loc. Uiti de cei care te-au crescut si care te-au certat cu buna stiinta atunci cand ai gresit pentru a te indrepta, pentru tine. Ai impresia ca tu esti centru si ca totul roieste in jurul axei tale nemaitinand cont de ce e cu adevarat important.

Pot spune ca sunt o tanara mandra de 22 de ani care inca apuca sa petreaca timp cu familia, timp, asa cum i-a spus si Ltu DE CALITATE. Este cel mai frumos timp pe care-l poti petrece. Sigur, nu stai la bere si tigari ca si cum ai fi cu prietenii, nu poti vorbi atat de colorat cat ai vrea si poate nu-ti mai intretii viciile cu aceeasi patima ca atunci cand esti singur sau cu tovarasii. Insa petreci timp cu familia ta.

Poate nu crezi ca e mare tamtam sa mai stai si cu ei ca doar ai stat atata timp, acum e vorba doar de tine, s-a terminat liceul unde te intorceai mereu la o masa calda si la o atentie de a-ti face curat in dulapul ala nenorocit si plin pana la refuz de tot felul de chestii. Acum esti doar tu si cei de-o varsta cu tine. Prea putin adevarat.

Am 22 de ani si am fost o saptamana la mare cu mama si cu fratemeu. Cum fu? Linistit, lipsit de tigari-respectul pentru mama si fumul care-mi sta in gat la orice tentativa m-a facut nici sa nu incerc-, frumos, pasnic si minunat. O adevarata vacanta.

Sunt fericita ca m-a crescut cum m-a crescut. Si da, totul i se datoreaza. Nu mi-e rusine sa o spun ca inca merg cu ei la mare, nu mi-e rusine sa spun ca prefer sa stau cu ei o saptamana decat brambura prin baruri o luna. M-am umplut de energie, am ras pe saturate, m-am jucat cu fratimiu, ne-am strambat, batut, cicalit, ciupit, jughinit, glumit unul pe seama celuilalt, uns cu crema pe spate, mancat porumb si costita, asteptat pana toti eram gata de plecare. Ne-am balacit, am jucat volei, ne-am scuturat nisipul din slip. Am facut salata din alge, am inotat cu mingea ca sirenele, am vazut delfini si meduze si pescarusi. Am facut poze. Multe poze. Ne-am luat in brate cu fiecare ocazie. Clasica noastra „imbratisare de grupa”.

Nu-ti ignora mama, nu-ti ignora familia. Poate nu iti mai spun ca” hai acolo sau hai dincolo cu noi”, pentru ca te vad independent si fara dorinta de a te duce cu ei. Insa pentru o clipa gandeste-te si la ei. Gandeste-te cat de mic erai si cat de mare esti. Ei au fost acolo mereu. Ei te-au sters la nas si nu numai, ei te-au ridicat de atatea ori si ti-au suflat pe toate juliturile din genunchi si coate ca sa nu mai doara. Ei te-au oblojit, obligat sa porti ceva pe cap pentru a nu te bate soarele, ei sunt cei care te-au facut sa fii ce esti azi.

Daca ei nu te intreaba si nu iti propun sa mergeti undeva, ia tu initiativa. Spune-le macar un weekend sa plecati undeva. Nu sunt bani? Faceti un gratar. Weekendul acesta lasa device-urile, nu mai fi Dr Gadget si stai cu ei. Uitati-va la un film, plimbati-va prin parc, mancati vata de zahar pana va ramane pe urechi. Faceti ceva. Pentru ca da, acum ai 20 si ceva de ani, insa maine poimaine o sa ai 30, o sa ai barbat/nevasta si copii ai tai si nu vei mai putea petrece timp cu ei atunci cand iti vei dori.

Nu lasa nimic sa schimbe topul oamenilor importanti in viata ta. Nu te lasa influentat de filme in care prietenii conteaza mai mult decat mama. Nimeni nu conteaza mai mult decat mama. Gandeste-te ca intr-o zi nu o vei mai avea. Si vei regreta cum nu ti-ai inchipuit vreodata, cum nu te-a invatat nici un film sa faci fata. Lumea e plina de boli, de pericole, de oameni rai si fara de suflet. Chiar am ajuns in era in care trebuie sa pretuiesti timpul pentru ca in orice secunda nu-l vei mai avea.

Mama ne-a pus sa promitem, si pe mine si pe fratemeu, ca nu conteaza unde suntem si ce servici avem si unde ne-om stabili, in fiecare vara, macar o saptamana sa o petrecem impreuna. Judecata mea la rece nu m-a lasat pe moment sa ii pot promite. Insa, DRAGA MEA UNICA, ITI PROMIT CA, NU CONTEAZA UNDE MA AFLU SI DACA NE VEDEM IN FIECARE ZI SAU O DATA PE AN, IN FIECARE VARA O SA AVEM O SAPTAMANA A NOASTRA. Pentru ca tu meriti si pentru ca si noi meritam, datorita tie.

Lampionul inaltat impreuna a continut o dorinta pe care o sa incerc pe cat posibil sa o indeplinesc. Dorintele nu se asteapta, ele se implinesc!

Grivie-Vacanta in familie 2

3 răspunsuri »

  1. ileana spune:

    MULTUMESC,Prima mea. Te iubesc!!!!!

    Apreciază

  2. Anca spune:

    Maică-mea e compania mea preferată. În familie nu cred. 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

