Fiecare dintre noi avem un loc pe care, desi nu e al nostru, il consideram parte din noi. Un loc la care ne-am intoarce de oriunde am fi si un loc pentru care nu am da nici o excursie extravaganta prin alte parti. Cel putin eu nu as da.

Dar cum locul e foarte important, la fel de importanti sunt si oamenii cu care apuci sa-ti petreci timpul acolo.

Iar anul acesta a fost perfect! Absolut magic.

Anul trecut am fost in America toata vara si singurul regret a fost faptul ca nu am apucat sa dau o fuga pana in Vama. Mda, eu eram in America, insa gandul imi era tot la Vama noastra mica si draga.

Si da, s-a schimbat enorm. Daca eu sesizez, care ma duc numai de cativa ani, nu vreau sa stiu ce stadiu de scarba aduce aceasta schimbare adevaratilor vamaioti care se duc acolo de zeci de ani. Insa si asa, locul pentru mine este unul de vis si pot sa fac abstractie si de hoteluri si de copii si de oamenii care clar nu au ce cauta acolo. Pentru ca, asa cum te uiti la un om pe care il iubesti, vezi si chestiile care nu iti plac, chestiile care te sacaie si pe care ai vrea sa le sugrumi-pe chestii. Insa chestiile pe care le iubesti la el depasesc cu mult pe cele care nu-ti prea creeaza o stare de comfort. Si asta se cheama dragoste adevarata.

Anul acesta am avut o saptamana absolut fantastica cu un om cu care nu credeam ca ma pot potrivi atat de bine-in primul rand pentru ca e fata. A trebuit sa ma duc anul trecut pe un alt continent ca sa o cunosc pe ea, cea care locuieste dincolo de Dunare. Eu nu-s tipul girly care poarta discutii cu fete si sta la cafele pe balcon ca sa barfeasca, insa cu Btu, damn… Am facut tot ceea ce fac prietenele. Am baut cafele si am fumat la tigari si am vorbit despre fel de fel de lucruri, de la unele scarboase, baietoase, copilaroase, sclipicioase la filosofice, serioase, planuri de viitor si amintiri din trecut. Am ras cu pofta, ne-am ascultat, ne-am uitat la stand-up comedy si pur si simplu ne-am simtit fucking amazing. A fost un sentiment minunat pe care nu l-am mai trait de o gramada de timp.

Nu a trebuit sa fiu atenta cum mananc si sa ma sinchisesc sa ii pun masa cu tacamuri asezate frumos si mai stiu eu cum. Nu nene, am trantit ce dracu am mai avut noi acolo, o furculita si baloteaza, nene. A fost fascinant sa nu te uiti la celalalt daca se uita la tine cum mananci-ca o purcica-, daca te stergi la gura din 2 in 2 secunde sau daca cumva mananci prea mult. Nu s-a uitat nimeni in bucatarie ca sa vada daca spal vasele imediat sau daca fiecare firicel de praf e luat.

Am fost fix pe aceeasi lungime de unda de cand a venit pana cand a plecat. Am avut grija una de cealalta-instincte materne pentru viitoare non-mamici- am facut compromisuri mici despre unde sa mergem, ce sa facem si niciodata nu am facut nu stiu ce fara sa vorbim. Ba la un moment dat am si zis ca, de ce nu intalnim, nene, baieti ca noi, sau macar sa fim pe invers. Sa fim si noi fericite. Insa no se puede, senior. No, no.

Cand ne-am cunoscut si ne-am ajutat si imprietenit i-am zis ca daca are vreodata drum sau vrea o vacanta in Romania sa imi spuna ca stiu unde sa o duc. Si a zis ca acum se poate intoarce acasa sa le spuna pietenilor ca a vazut Raiul. Si am planuit ca vara viitoare dupa ce ma intorc, sa stam doua saptamani.

Am zis ca daca tot vorbim in engleza intre noi, sa ma dau si eu straineza si sa radem putin de baietii de pe acolo. Si asa s-a cam intamplat, cu o singura exceptie :).

Vorbeam cu ei si incercam sa scoatem cat mai multe despre tara, despre ei. Am aflat multe chestii despre geografia Romaniei total eronate insa amuzante, am aflat ca inca se pot urni din loc grupuri mari de oameni pentru a se duce in vacanta-si cand ma gandesc ca unii abia se gasesc cate 2 ca sa nu se duca singuri- ceea ce e de apreciat. Am mai aflat intr-o conversatie cu un pusti din Targu Jiu ca e claustrofob, a avut probleme cu greutatea, depresiv si ca in principiu nu stie cum sa provoace placere unei femei; e incantat de ideea de coitus, dar cand sa faca ceva, entuziasmul scade. Toate astea si muuuulte altele-prea multe- in numai 10 minute, daca nu mai putin. Apoi un altul vine la noi sa ii dam 3 cuvinte sa ne faca o poezie si sa primeasca un feed-back. Non-verbal.- asta e noua replica de agatat, mai baieti? :)) Berea a rezolvat totul la mine, nu  stiu la ce se astepta. Si altii. Majoritatea foarte faini si amuzanti.

Daca poti sa vinzi un cos de nuiele plin cu nisip la stuf pe plaja, inseamna ca esti special. Veneau doi neni agale cu un cos plin cu bere. Au varsat  sticlele de bere in grupul lor acolo si apoi iau cosul si baga nisip in el. Si asa cum striga aia cu porumbul fiert, asa strigau si nebunii astia cu nisipul la 12 noaptea pe plaja. Si s-a gasit unu care sa le dea 5 lei pe nisipul din cos si asa oamenii si-au mai scos de-o bere. Au si venit victoriosi la femeile din grup urland”Asa se fac ma banii de beutura, maaa!”

Localuri noi deschise, localuri vechi pe care pur si simplu nu le vazusem. Shoturi noi-guma vietii si siropul ala de tuse- Bubble Gum si Godfather– damn! Multumesc lui Atu pentru initiere. Ma bucur ca atunci nu am vorbit in engleza. Peste tot am vorbit in engleza, insa atunci pur si simplu vorbele au iesit in romana. Aaaa, si shotu ala cu portocala si boabele de cafea. Damn, life! A fost un semn. Unul bun. Ca sa nu mai vorbim despre baietii cu focul de care ne-am indragostit si pe care i-am cam urmarit la un moment dat. Stalking, gen

Am stat cu picioarele in apa cat de mult am putut, am simtit nisipul cat de mult am putut. Am vazut rasaritul in fiecare dimineata. Niciodata nu am facut asta. Poate pentru ca nu aveam oamenii potriviti cu mine. Insa 4 dimineti vazand „portocala cum iese din balta”, cu Boleroul in ureche, vantul prin par si esarfa albastra pe picioare, o strangere in brate cat 1000… Perfectiune si zambete. Amfiteatrul, canapelele, baldachinele, al dracu cal de mare care nu e cal de mare, scoicile de pe peste tot. Lampioanele, stelele, valurile…

Destinul ne-a scris urmatoarele destinatii amandurora, Amsterdam pentru Btu si Shanghai pentru Reu. Heineken ne vrea acolo. Eu oricum ma duc in Shanghai, iar Btu e musai sa se duca in Amsterdam.

Oricum a fost una dintre cele mai frumoase saptamani din ultimii ani. Din cauza locului, din cauza oamenilor. Din cauza puterii de a alege numai ceea ce iubesti, ignorand micile…chestii

Mi-am facut ca in fiecare an codita si planuiesc sa imi mai fac una 🙂

Grivie-Vama Veche 2014 (1) Grivie-Vama Veche 2014 (2)-Baietii cu focul Grivie-Vama Veche 2014 (3) Grivie-Vama Veche 2014 (4)- BubbleGum Shot Grivie-Vama Veche 2014 (5)- Rasarit Grivie-Vama Veche 2014 (6) Grivie-Vama Veche 2014 (7)- Fucking seahorse Grivie-Vama Veche 2014 (8)

Lasă un răspuns

