Totul vine de la sine, la timpul lui. Nu trebuie sa grabesti nimic. Go with the flow, my friend. Adevarat ca nici sa stai cu burta in sus si sa astepti nu e bine, insa nu forta lucrurile pentru ca nu mai ies cum ar fi trebuit sa iasa.

Iesim noi de la metrou si aud ca striga cineva dupa mine, ma intorc, o chinezoaica cu un aparat foto in mana, ma roaga sa le fac o poza. Erau 3. Le fac, le intreb daca le place, dada, foarte bine, multumim. Foarte deschise tipele, ne-au intrebat unde mergem, ce facem, de unde suntem, fel si fel. Ne-au spus ca sunt in vizita in Shanghai din Beijing. Studente toate, ca si noi. Se duceau sa asiste la o ceremonie a ceaiului tinuta de oameni veniti de hat, de departe. Ne-au intrebat daca vrem sa mergem cu ele. Zicem, hai.

Am ras, am glumit, am vorbit, am ajuns la locul cu pricina. Foarte mic, foarte intim, foarte frumos. Domnisoara care a facut tot ritualul ceaiului vorbea ea in chineza, insa nu stiu sigur in ce dialect sau ce si cum, insa nu intelegeam nimic. Una din cele 3 fete a fost suficient de draguta si ne-a „tradus” ea. Zic „tradus” pentru ca ne-a explicat, tot in chineza, insa vorbind clar si raspicat, cu cuvinte mai uzuale, tot ce zicea domnisoara. Si da, am inteles amandoua si am aflat lucruri noi si interesante.

Noi ne duseseram sa cumparam chestii si am ajuns sa vedem, mirosim, gustam 6 tipuri de ceai, sa invatam cate ceva despre cultura acestuia, sa vorbim cu chinezoaice, sa ne facem prieteni noi. Unde dai si unde crapa 🙂

 

Grivie-2014-Shanghai-China-Ceremonia ceaiului

 

Buna zi de vineri!

Lasă un răspuns

