Daca nu stiai, vei stii acum. Chinezii isi incep anul altfel si in alta data. Chinezii isi incep anul de Festivalul Primaverii, anul acesta a fiind pe 19 februarie.

Stii ca la noi ce se face de Revelion? Se bea, se mananca, se bea, se dau artificii, se bea, se distreaza, se bea, se chiuie, se da bairam cum s-ar spune. Oamenii astia petrec altfel. Sau mai bine spus, in ochii unui occidental nu prea petrec. Este cea mai importanta sarbatoare si se petrece cu familia. Majoritatea chinezilor migraza acasa- cea mai mare migrare din lume se petrece in perioada aceasta- pentru ca asta e primul lucru pe care-l fac pentru a sarbatori, se strang acasa la parinti si petrec cateva zile impreuna. Apoi fac de mancare cu totii, mai ales conltunasi si se uita la televizor. Orasele sunt pustii, magazinele sunt inchise, restaurantele la fel. Asa ca daca te pune cin’ te-o pune sa ajungi in China de Anul Nou, sa stii la ce sa te astepti. La gramezi d-alea de fan rostogolindu-se pe strazi si la cantece de greieri. Nu chiar, dar cum am fost obisnuita sa fac slalom printre ei intr-o zi obisnuita, a fost ciudat de gol.

Am hotarat cu Atu. sa mergem in Beijing sa petrecem acolo Anul Nou Chinezesc. Stiam ca nu va fi minunatie, in ideea de an nou, insa tare Tomita necredinciosul am devenit si pana nu vaza ochii mei si nu auza urechile mele nu prea mai cred chestii.

Deci fuseram si ne duseram.

Diferenta mare intre Shanghai si Beijing. Si asta stiam, dar cand am ajuns acolo am realizat ca „Da, ba, e altceva.”

In termeni de oameni, mult mai prietenosi. In termeni de oameni, nu au atat de mult contact cu strainii si se holbeaza la tine intr-un mod misto si cer sa faca poze cu tine. In termeni de oras, mult mai conservator, foarte… inchis. In termen de limba, absolut fabulos. O chineza impecabila si clara de as fi ascultat-o continuu. In termeni de poluare… hai sa nu vorbim ca simt ca ma sufoc de la smog-foarte poluat-. Stii faza aia cu ecranul ala din Beijing pe care poate lumea sa vada rasaritul, cerul si soarele in mod artificial ca altfel nu au cum din cauza poluarii? Mda, shit is real. In termeni de vizitat si cultura, extrem de bogat. In termeni de vreme, ba, azi a fost frumos, maine a nins. O sa vezi mai jos.

Ca si in postul cu si despre Harbin, multe poze vor urma. Clateste-ti ochii daca doresti, comenteaza daca-ti pofteste inima, sau inchide fereastra si treci la treaba. E doar o tara libera. Aia din care provin si din care citesti tu postul asta.

Marele Zid-长城

Citeste aici.

A fost o minunatie! Inca se da o lupta in mine de cand am fost acolo care e pe primul loc. Canionul sau Zidul. Ca sa ajungi la Zid ai multe variante si multe parti ale zidului din care sa alegi. Majoritatea se duc la Badaling– parte a zidului cea mai aproape de oras, reconstruita, noua, la care majoritatea oamenilor aleg sa se duca- Insa eu am fost la partea mai wild, nerestaurata si am facut un hike de 7 km intre Jinshanling si Simatai. Ca sa intelegi ca lumea nu se prea duce acolo, vei vedea in pozele de mai jos ca e pustiu. Am intalnit putini oameni, am simtit o liniste cum n-am simtit vreodata. A fost absolut…

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (10)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (1)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (2)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (3)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (4)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (5)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (6)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (7)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (8)

Grivie-2015-Beijing-Great Wall (9)

 

Dupa ce am vazut Marele Zid-asta era musai de musai, am inceput cu temple si palate si alte chestii.

Confucius Temple-孔庙

Citeste aici.

Grivie-2015-Beijing-Templul Confucius

Lama Temple-雍和宫

Citeste aici.

A fost unul dintre cele mai frumoase temple pe care le-am vazut in China.

Grivie-2015-Beijing-Lama Temple (2)

Grivie-2015-Beijing-Lama Temple (1)

 

Temple of Heaven-天坛

Citeste aici.

Grivie-2015-Beijing-Temple of Heaven

 

The Forbidden City-故宫-紫禁城

Citeste aici.

Grivie-2015-Beijing-Forbidden City (11)

Grivie-2015-Beijing-Forbidden City (1)

Grivie-2015-Beijing-Forbidden City (7)

Grivie-2015-Beijing-Forbidden City (8)

Grivie-2015-Beijing-Forbidden City (9)

Grivie-2015-Beijing-Forbidden City (10)

 

Summer Palace-颐和园

Citeste aici.

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (8)

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (9)

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (10)

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (1)

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (2)

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (4)

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (5)

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (6)

Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (3) Grivie-2015-Beijing-Summer Palace (7)

 

Wangfujing Street-王府井大街 

Citeste aici.

Daca ajungi in Beijing, trebuie sa te duci si pe strada asta. Toate bazaconiile si fel de fel de chestii. Uite cateva:

Grivie-2015-Beijing-Wangfujing Street (2)

Grivie-2015-Beijing-Wangfujing Street (1)

 

Da, pretenas. Am mancar mini scoprioni-aia mari erau prea de tot-, lacuste si o soparlica. Ca chipsurile. Yumm Yumm

Bell and Drum Tower-钟鼓楼

Citeste aici.

Grivie-2015-Beijing-Drum Tower

Grivie-2015-Beijing-Bell Tower

 

Pe langa toate acestea ne-am plimbat continuu, prin parcuri si pe strazi, am invatat metroul pe de rost si cateva Hutonguri.

Grivie-2015-Beijing-Street yumm

Grivie-2015-Beijing (2)

 

Acesta este un magazin plin cu vederi, ilustrate, albume foto, poze. Superbe si multe. De altfel, poti scrie vederile si contra cost le lasi la ei si le spui cand sa le expedieze. Cica sunt si prin alte parti astfel de magazine. Acesta este primul de care aud, iar ideea este mai mult ca geniala!

Acesta este un magazin plin cu vederi, ilustrate, albume foto, poze. Superbe si multe. De altfel, poti scrie vederile si contra cost le lasi la ei si le spui cand sa le expedieze. Cica sunt si prin alte parti astfel de magazine. Acesta este primul de care aud, iar ideea este mai mult ca geniala!

Grivie-2015-Beijing-Blue-Black Chicken

Grivie-2015-Beijing-Film horror pentru rate

 

Nu uite, viata e mai frumoasa cu Nutella.

 

Lasă un comentariu